Επιστροφή στις … «ρίζες», ή για να είμαστε πιο ακριβείς, στις παραδοσιακές διατροφικές συνήθειες τις οποίες είχαμε απολέσει την τελευταία 20ετία λόγω της επίπλαστης οικονομικής μας ευρωστίας, επιτάσσει η σημερινή οικονομική κρίση.
Τουλάχιστον αυτό έχει ήδη κάνει το 65,44% των ελλήνων καταναλωτών οι οποίοιέχουν αλλάξει τη διατροφής τους, λόγω οικονομικής κρίσης, ενώ 9 στους 10 καταναλωτές, άλλαξαν αγοραστικές συνήθειες, εξαιτίας της κατάστασης που βιώνουν.
Τα αποκαλυπτικά αυτά στοιχεία προκύπτουν από δύο έρευνες που πραγματοποίησε τοΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των οποίων το 27,54% των καταναλωτών δηλώνουν ότι ψάχνουν, τα ίδια προϊόντα, με χαμηλότερη τιμή, σε άλλα καταστήματα, για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση. Περίπου αντίστοιχο ποσοστό 27,03% στράφηκε, σε προϊόντα, που παράγει το super market (ιδιωτικής ετικέτας), ποσοστό 24,49% δηλώνει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, ενώ 7 στους 10 εξακολουθεί να αγοράζει τις επώνυμες μάρκες, που αγόραζε.
Σε ότι αφορά τη διατροφή το γάλα, τα γαλακτοκομικά, το ψωμί, τα λαχανικά και τα φρούταέχουν μπει, σχεδόν καθημερινά, στο τραπέζι των καταναλωτών. Τα κρέατα (κόκκινα), ψάρια, τηγανητές πατάτες και αναψυκτικά έχουν περιοριστεί, σε μια φορά την εβδομάδα, ενώ τα γλυκά, τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κοτόπουλο και τα αυγά καταναλώνονται, λίγες φορές την εβδομάδα. Τέλος, η κατανάλωση αρνιού και κατσικιού περιορίζεται, σε μια φορά το μήνα.
Η κρίση εκτός από τις αγορές για το σπίτι έχει πλήξει και τις εξόδους. Έτσι σε σχέση με το 2006, αυξήθηκε, κατά 4 περίπου μονάδες, το ποσοστό των καταναλωτών, που δεν τρώνε κανένα γεύμα, εκτός σπιτιού (από 21,23%, το 2006, σε 25,28% το 2011). Αντιθέτως αυξήθηκε, ελαφρώς, το ποσοστό των καταναλωτών, που γευματίζουν, μόνο μια φορά, την εβδομάδα, εκτός σπιτιού (από 36,57%, το 2006, σε 37,60%, το 2011), ενώ μειώθηκε, κατά περίπου 7 μονάδες το ποσοστό των καταναλωτών, που γευματίζουν, συχνά (2-4 φορές, την εβδομάδα), εκτός σπιτιού (από 35,04% το 2006, σε 28,32% το 2011). Την ίδια ώρα καταγράφεται αύξηση κατά 4 μονάδες, περίπου, αυτών, που τρώνε, μια φορά, σε fast food (από 31,07%, το 2006, σε 35,04%, το 2011).
Σε ότι αφορά τέλος το Παρατηρητήριο Τιμών, μέσω του οποίου οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν «έλεγχο» τιμών, είναι σχεδόν άγνωστο, καθώς ούτε 3 στους 10 δεν το γνωρίζουν ενώ στο σύνολο των καταναλωτών, μόνο 1 στους 10 το χρησιμοποιεί.
ΠΗΓΗ: www.marketbeast.gr