Την εισαγωγή του μαθήματος της… μαγειρικής, προτείνουν οι ειδικοί για την αντιμετώπιση του προβλήματος της παιδικής παχυσαρκίας, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις και στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής, η Ελλάδα έρχεται δεύτερη στον κόσμο στην παιδική παχυσαρκία μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

 

Ειδικότερα, το 21,9% των εφήβων στη χώρα μας (μαθητών και μαθητριών ΣΤ’ Δημοτικού, Β’ Γυμνασίου και Α’ Λυκείου) έχει μεγαλύτερο βάρος από το φυσιολογικό. Το 27,8% των αγοριών είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα, ενώ το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει το 16,3% των κοριτσιών.

Η παχυσαρκία είναι ένα πρόβλημα πολλαπλών διαστάσεων. Η έρευνα κατέδειξε ότι τα παχύσαρκα παιδιά αισθάνονται ότι δεν είναι υγιή, ότι δεν έχουν καλή εξωτερική εμφάνιση και γενικά δεν είναι ικανοποιημένα από τη ζωή τους. Τα κορίτσια που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα δηλώνουν από την πλευρά τους ότι είναι λιγότερο αποδεκτά από το περιβάλλον τους και περισσότερο εκτεθειμένα στον σχολικό εκφοβισμό.

Οι ειδικοί έχουν υπολογίσει ότι τις τρεις τελευταίες δεκαετίες τα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας έχουν τριπλασιαστεί. Η βασική αιτία του προβλήματος εντοπίζεται στις κακές διατροφικές συνήθειες, τα άστατα γεύματα, το γρήγορο φαγητό, αλλά και το σύγχρονο τρόπο ζωής που έχει απομακρύνει γονείς και παιδιά από το οικογενειακό τραπέζι.

Ο ΕΦΕΤ έχει δώσει μια σειρά από διατροφικές συστάσεις και προτάσεις μεταξύ των οποίων είναι το καλό το πρωινό στο σπίτι, η κατανάλωση φρούτων, ψωμιού ολικής άλεσης, γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλά λιπαρά και αρκετής ποσότητας νερού.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ερευνητές του πανεπιστημίου του Κολοράντο δημιούργησαν ένα πρόγραμμα μαγειρικής για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου. Από την πειραματική εφαρμογή του προγράμματος «Μαγειρεύοντας με τα παιδιά», οι ειδικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το μάθημα της μαγειρικής είναι πολλαπλώς ωφέλιμο. Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να μάθουν τα μυστικά της υγιεινής διατροφής και να ανακαλύψουν διατροφικούς θησαυρούς από διαφορετικές κουζίνες.

Το μάθημα, εξάλλου, βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες, αφού εργάστηκαν ομαδικά για να προετοιμάσουν το γεύμα τους και απόλαυσαν όλα μαζί το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.

«Είναι πολύ σημαντικό να αποκτά κανείς σωστή διατροφική κουλτούρα από μικρή ηλικία», σημειώνει στην επιθεώρηση Journal of Nutrition Education and Behavior η Αμερικανίδα καθηγήτρια Λέσλι Κάνιγκαμ-Σάμποου. «Η έρευνά μας έδειξε ότι η εισαγωγή του μαθήματος της μαγειρικής στα σχολεία είναι ένας πρακτικός τρόπος για να μάθουν τα παιδιά να τρώνε υγιεινά και μια καλή ασπίδα απέναντι στον κίνδυνο της παχυσαρκίας», πρόσθεσε.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

www.ygeiaonline.gr